1. OPĆE ODREDBE
- Ovi Opći uvjeti ugovora (dalje u tekstu: Uvjeti) uređuju odnose između društva AESTUS FINANCIJSKO SAVJETOVANJE d.o.o. kao vlasnika aplikacije Parra, pružatelja računovodstvenih usluga, (dalje u tekstu: Društvo), s jedne strane te korisnika usluga (dalje u tekstu: Korisnik), s druge strane, a u vezi s korištenjem usluga dostupnih u aplikaciji Parra.
- Uvjeti su dostupni u aplikaciji Društva i smatra se da je Korisnik njihovim prihvaćanjem prilikom početka korištenja usluga u cijelosti suglasan s istima.
- U smislu ovih Uvjeta pojedini pojmovi imaju sljedeće značenje:
- Društvo je društvo AESTUS FINANCIJSKO SAVJETOVANJE d.o.o., OIB: 07521517800, Milutina Barača 66, 51 000 Rijeka, a koje društvo pruža računovodstvene usluge te razvija aplikaciju Parra,
- Korisnik je pravna ili fizička osoba koja koristi usluge Društva,
- Usluge koje pruža Društvo su usluge računovodstva, te usluge razvoja i održavanja aplikacije Parra
- Sustav Društva je aplikacija Parra te bilo koja struktura koja omogućuje korištenje Usluga,
- Sustav kooperanata (vanjski pružatelji usluge, odnosno treće strane) je bilo koja infrastruktura kooperanata Društva koja omogućuje korištenje Usluga,
- Korisnički račun čine korisničko ime i lozinka koje je Korisnik dobio nakon što je uspješno dovršio postupak registracije i provjere vjerodostojnosti.
2. PRAVA I OBVEZE DRUŠTVA
- Društvo ispunjava sve tehničke uvjete propisane za pružanje usluga te je isti nositelj Certifikata za ISO/IEC 27001,
- Društvo se obvezuje održavati i ažurirati aplikaciju putem koje pruža usluge sukladno pozitivnim propisima Republike Hrvatske te u skladu s pravilima struke,
- Društvo, ovisno o ugovorenim uslugama, omogućuje Korisniku,
- pristup aplikaciji radi pristupa podacima o poslovanju Korisnika,
- korištenje funkcionalnosti aplikacije,
- korištenje paketom usluge definiranog prostora za pohranu kojim može upravljati u oblaku (cloud storage),
- obavještava Korisnika u primjerenom roku o novostima i/ili eventualnim poteškoćama u sustavu Društva i/ili njegovih kooperanata, naročito onih koji se tiču sigurnosti sustava,
- Društvo ne odgovara za:
a. sadržaj računovodstvene dokumentacije koja prolazi kroz aplikaciju Društva
b. za zlouporabu korisničkog računa od strane Korisnika ili bilo koje treće strane koja nije Korisnik ili Društvo, odnosno koja nije osoba koja bi po zaposlenju ili bilo kakvoj drugoj osnovi imala ovlaštenje za raspolaganje korisničkim računom,
c. za neispravno funkcioniranje usluga u slučajevima više sile te u okolnostima na koje Društvo ne može utjecati ni predvidjeti (npr. krađa, nestanak interneta itd.),
d. za direktnu i/ili indirektnu štetu koja bi mogla nastati zbog Korisnikove neodgovarajuće i nepravilne uporabe opreme u cjelini ili dijelom, dokumentacije ili usluga iz ovih Općih uvjeta ugovora.
3. PRAVA I OBVEZE KORISNIKA
- Korisnik može biti pravna ili fizička osoba koja koristi uslugu/e Društva.
- Korisnik je dužan korisnički račun čuvati od gubitka ili otuđenja bilo koje treće osobe koja nije Korisnik ili Društvo kao poslovnu tajnu.
- Korisnik je dužan odmah obavijestiti Društvo o kompromitiranom korisničkom računu, kako bi Društvo pomogao izbjeći štetu ili umanjiti nastalu štetu.
- Korisnik snosi odgovornost za zlouporabu korisničkog računa od strane Korisnika, njegovih zaposlenika ili bilo koje treće osobe koja nije Korisnik, njegov zaposlenik ili Društvo. Društvo zadržava pravo zaustavljanja pokušaja zlonamjernog korištenja aplikacije.
- Korisnik je dužan dovršiti proces registracije u kojem jamči za točnost podataka danih Društvu, a ukoliko da netočne podatke, dužan je što prije moguće dati ispravne. Nakon uspješno dovršene registracije, korisnički račun je aktivan i Korisnik može započeti s uporabom ponuđenih usluga.
- Za korištenje usluga Društva, Korisnik mora imati odgovarajuću hardversku i softversku opremu te je dužan održavati svoju opremu preko koje koristi usluge te koristiti usluge sukladno pozitivnim propisima Republike Hrvatske i sukladno najboljoj poslovnoj praksi.
- Korisnik je dužan poštovati odredbe pojedinačnog ugovora, ako je isti sklopljen, i ovih Općih uvjeta ugovora, koji vrijede i primjenjuju se na sve Korisnike.
- Korisnik se obvezuje redovno pratiti promjene ovih Općih uvjeta ugovora.
4. KORISNIČKA PODRŠKA I ODRŽAVANJE SUSTAVA
- Korisnička podrška podrazumijeva pružanje općih informacija o funkcioniranju aplikacije Društva kroz različita sredstva priopćavanja, poput brošura, video snimaka i slično. U slučaju da Korisnik uoči postojanje nepravilnosti unutar same aplikacije koje onemogućuju ili otežavaju korištenje usluga, Korisnik će Društvu to prijaviti elektroničkom poštom na e-mail adresu: support@parra.hr u kraćem roku kako bi ih Društvo otklonilo te omogućio pravilan rad.
5. CIJENA
- Cijena usluga pruženih korisnicima temelji se na formiranoj ponudi koja se može razlikovati ovisno o različitim čimbenicima, uključujući, ali ne ograničavajući se na:
a. vrstu i opseg usluga koje će Korisnik koristiti,
b. trajanje korištenja usluge/a,
c. specifične potrebe Korisnika,
d. promotivne ponude ili popuste. - Korisnik će biti obaviješten o cijeni kroz jasnu i razumljivu obavijest prije kupovine usluga.
- Društvo može povremeno nuditi promotivne ponude koje uključuju besplatno korištenje usluga ili popuste na standardne cijene, uz jasno definirane uvjete ponude.
6. SIGURNOST I ZAŠTITA PODATAKA
- Društvo poduzima sve razumne organizacijske, tehničke i pravne mjere kako bi osigurao povjerljivost, integritet i dostupnost podataka, kao i da spriječi njihovo neovlašteno otkrivanje, pristup ili zlouporabu. Prikupljeni podaci čine dio interne poslovne evidencije te se tretiraju kao poslovna tajna, sukladno internim aktima Društva i primjenjivim propisima.
- Radi zakonitog sklapanja i izvršenja ugovornog odnosa s Korisnikom, Društvo evidentira trenutak kada Korisnik prihvati ove Opće uvjete korištenja unutar aplikacije registracijom u aplikaciju, a u tu svrhu Društvo može prikupljati i obrađivati sljedeće podatke: datum i vrijeme prihvata, identifikator korisnika (npr. e-mail adresa, korisnički račun), IP adresa i tehnički podaci o uređaju (npr. vrsta preglednika i operativnog sustava), verzija Općih uvjeta koja je prihvaćena, način prihvata. Takvi podaci obrađuju se isključivo u svrhu
dokazivanja postajanja i sadržaja ugovornog odnosa te zaštite prava i interesa kako Društva tako i Korisnika, uključujući u slučaju eventualnog spora. Pravna osnova za takvu
obradu podataka je izvršenje ugovora između Korisnika i Društva, kao i legitimni interes Društva za zaštitu svojih prava. - Društvo nikad neće elektroničkom poštom tražiti od Korisnika njegovo korisničko ime i
lozinku za korištenje aplikacije. Ako Korisnik zaprimi takav e-mail, neće odgovarati na njega, a takav pokušaj prijevare Korisnik je dužan prijaviti na e-mail adresu support@parra.hr - Društvo koristi tehnologije i procedure koje osiguravaju privatnost Korisnika te prikuplja i obrađuje osobne podatke Korisnika koji su nužni za pružanje usluga, kao i druge podatke vezane za pružanje usluga, sukladno važećim propisima iz područja zaštite podataka. Osobni podaci Društva čuvaju se toliko dugo koliko je razumno potrebno za svrhu za koju su prikupljeni, a u slučajevima kada je rok čuvanja podataka utvrđen zakonom, čuvaju se kroz zakonom propisani period. Društvo poduzima odgovarajuće mjere kako bi se osiguralo da su osobni podaci za namjeravanu svrhu točni, potpuni i aktualni te poduzima adekvatne sigurnosne mjere za zaštitu osobnih podataka Korisnika od gubitka, zlouporabe, neovlaštenog pristupa, otkrivanja, izmjene ili uništavanja.
- Podaci su dostupni samo osobama kojima je to nužno za obavljanje radnih zadataka, a svi djelatnici Društva obvezani su na povjerljivost podataka.
- Svi drugi izvršitelji i/ili podizvršitelji obrade podataka koje Društvo koristi, obvezali su se na primjenu potrebnih organizacijskih i tehničkih mjera zaštite podataka. Društvo koristi vanjske pružatelje usluga (treće strane) za slanje elektroničke pošte uz praćenje isporuke (Infobip), za provjeru pravne valjanosti subjekta (sudski registar), za provjeru valjanosti PDV brojeva unutar Europske unije (VIES), za registraciju i prijavu u aplikaciju (Google i Microsoft), za praćenje performansi aplikacije i nadziranje grešaka (Sentry) te radi izrada analitike uporabe aplikacije (Posthog).
- Društvo za funkcioniranje aplikacije koristi i sljedeće Kolačiće (Cookies): ParraIdentity.Application – za identifikaciju korisnika, ParraIdentity.ExternalProvider – za prijavu u aplikaciju putem vanjskog pružatelja, ParraIdentity.Google.Correlation_ – kolačić za povezivanje podataka s Google računa Korisnika kako bi se prijavio u aplikaciju, ParraIdentity.Microsoft.Correlation_ – kolačić za povezivanje podataka Microsoft računa Korisnika kako bi se prijavio u aplikaciju, ph_xxxxx – Posthog kolačić za anonimiziranu analitiku upotrebe aplikacije, sentry-sc – kolačić za bilježenje tehničkih problema i performansi aplikacije.
7. INTELEKTUALNO VLASNIŠTVO
- Računalni programi, programska sučelja, njihov izvorni kod, grafička rješenja, baze podataka i sva relevantna dokumentacija vezana uz iste vlasništvo su Društva, koje je isključivi nositelj autorskih prava i ostalih prava intelektualnog vlasništva u odnosu na iste. Nije dozvoljeno reproducirati, prenositi, distribuirati ni izmjenjivati sadržaj aplikacije, odnosno sustava, izvornog koda, programskih sučelja, baza podataka, grafičkih rješenja te popratne dokumentacije, bilo u cijelosti bilo u dijelovima, kao ni know how (znanja i iskustva) prenesen i za koji bi se saznalo temeljem istih, na bilo koji drugi način iskorištavati navedeno, osim za potrebe povezivanja s navedenom aplikacijom i sustavima Društva s ciljem korištenja usluga.
8. ROKOVI ČUVANJA
- Podaci o prihvatu Općih uvjeta čuvaju se onoliko dugo koliko je potrebno radi ispunjenja svrhe za koju su prikupljeni, odnosno za vrijeme trajanja ugovornog odnosa te pet godina od dana prestanka takvog odnosa, za slučaj eventualnog sudskog spora.
9. OTKAZ I RASKID
- Korisnik otkazuje korištenje aplikacije kroz samu aplikaciju odabirom opcije za otkazivanjem usluge.
- Mogućnost korištenja usluge prestaje sa zadnjim danom ugovorenog perioda.
- Ako se Korisnik ne pridržava Općih uvjeta, Društvo zadržava pravo onemogućavanja Korisniku korištenja aplikacije bez prethodne najave, s učinkom trenutkog raskida ugovora na štetu Korisnika. Po plaćanju i/ili ispunjenju potrebnih uvjeta propisanih ovim Općim uvjetima, Društvo može Korisniku omogućiti ponovno korištenje aplikacije.
- Korisnik može unutar aplikacije odabrati akciju za trajno brisanje svih njegovih podataka. Podaci će nakon potvrde akcije trajnog brisanja biti trajno izbrisani nakon 30 dana.
10. ZAVRŠNE ODREDBE
- Društvo može izmijeniti ove Opće uvjete uz obavijest Korisnicima 30 dana prije stupanja promjena na snagu.
- Smatra se da je Korisnik pristao na izmjene i/ili dopune Općih uvjeta ako u roku od 8 dana od dana kada je obaviješten ne otkaže korištenje aplikacije.
- U slučaju da stvarno nadležni sud u Rijeci utvrdi nevaljanost neke odredbe ovih Općih uvjeta, to nije od utjecaja na valjanost ostalih odredbi koje će ostati na snazi, a nevaljana odredba će se zamijeniti pravno valjanom.
- Ovi Opći uvjeti stupaju na snagu i primjenjuju se s danom objave istih u aplikaciji Društva.
- U slučaju da Društvo iz bilo kojeg razloga prestane s radom, obvezuje se o tome obavijestiti sve Korisnike
- Sve eventualne sporove Društvo i Korisnik obvezuju se prvenstveno pokušati riješiti mirnim putem kroz pregovore. U slučaju da u tome ne uspiju, Društvo i Korisnik se obvezuju pokušati riješiti spor pred Centrom za medijaciju Hrvatske udruge za medijaciju i to u roku od 60 dana od dana početka medijacije. Takav rok može se i produžiti suglasnošću volja sudionika. Prije okončanja medijacije, ne može se pokrenuti sudski postupak. U slučaju da se u medijaciji ne postigne nagodba, spor će rješavati stvarno nadležni sud u Rijeci.
Prethodni stavak 6. ovog članka Općih uvjeta ne primjenjuje se na postupke prisilne naplate, odnosno na ovršne postupke pokrenute radi naplate nepodmirenih tražbina Društva po osnovu pruženih usluga Korisniku.